dinsdag 28 mei 2013

Colbert 'Je maintiendrai'



Tijdens Kerst kreeg ik het idee om met munten een afbeelding te maken op het colbert. Het ontwerp van het colbert leent zich uitstekend voor het wapen van Nederland. Helaas waren de munten te groot en moest ik uitwijken naar andere materialen.




Ik heb de afbeelding opgezocht, geprint en vergroot op het kopieerapparaat. Daarna heb ik het ingekleurd en uitgeknipt. Deze mal legde ik op het colbert en heb ik met kleermakerskrijt de afbeelding overgenomen.


Vervolgens heb ik met overtrekpapier de gele delen op de tekening overgetrokken, uitgeknipt, op de kunstleren gouden stof gelegd, met stift langs de omtrek van het vormpje gegaan, dit geknipt uit de stof en op het colbert geplakt met textiellijm.


De rode nagels en tong bestaan uit kraaltjes. Al het overige is geborduurd, net zoals de tekst 'je maintiendrai' op de mouw, wat betekent 'ik zal handhaven'.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten